Τετάρτη 30 Μαρτίου 2016

Ο Ρώσος "Ράμπο" της Παλμύρας



Η ανακατάληψη της Παλμύρας από τις δυνάμεις του κυβερνητικού στρατού στη Συρία αντιμετωπίστηκε από τα διεθνή ΜΜΕ ως μια σημαντική εξέλιξη στον πόλεμο κατά του 
Ισλαμικού Χαλιφάτου. Η εμβληματική πόλη βρίσκεται σε στρατηγική θέση, καθώς επιτρέπει τον έλεγχο των μετακινήσεων από και προς το κεντρικό τμήμα της χώρας.Η συμβολή των ενόπλων δυνάμεων της Ρωσίας ήταν καταλυτική, καθώς οι μηχανοκίνητες μονάδες και το πυροβολικό του Μπασάρ αλ Άσαντ είχαν την υποστήριξη των ρωσικών μαχητικών, καταφέρνοντας έτσι να προωθούνται σε θέσεις-κλειδιά, σφίγγοντας σταδιακά τον κλοιό περιμετρικά της Παλμύρας. Τελικά, η πόλη πέρασε εκ νέου στα χέρια των κυβερνητικών δυνάμεων της Συρίας, με τους τζιχαντιστές να τρέπονται σε φυγή, αφήνοντας ωστόσο πίσω τους θανάσιμες παγίδες, καθώς ναρκοθέτησαν τον αρχαιολογικό χώρο.

Η «Μάχη της Παλμύρας» είχε, όμως, και αρκετούς αθέατους πρωταγωνιστές. Ρώσοι κομάντο, εφοδιασμένοι με ειδικό εξοπλισμό, έδιναν τα ακριβή στίγματα των θέσεων όπου βρίσκονταν εξτρεμιστές του Ισλαμικού Χαλιφάτου και ο οπλισμός τους, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην αποτελεσματικότητα των ρωσικών επιδρομών. Ένας από αυτούς ήταν και ο Alexander Prokhorenko,
ο οποίος αυτοκτόνησε την περασμένη Πέμπτη, έχοντας περικυκλωθεί από τους τζιχαντιστές και έχοντας προλάβει να στείλει το στίγμα των ανθρώπων που τον κυνηγούσαν. Λίγη ώρα αργότερα, ένας πύραυλος έπληξε τη θέση όπου βρισκόταν ο Ρώσος μαχητής, προκαλώντας τον θάνατο στους πρώην διώκτες του.Σκοπός της αποστολής του ήταν να μεταδίδει με ακρίβεια τους στόχους, προκειμένου να μην καταστραφούν από τους βομβαρδισμούς τα ελληνορωμαϊκά μνημεία της εμβληματικής πόλης.




«Ρώσος Ράμπο»

Ο διεθνής Τύπος τού απέδωσε το προσωνύμιο «Ρώσος Ράμπο». Ο 25χρονος στρατιώτης άφησε πίσω την έγκυο σύζυγό του. Η στρατιωτική σχολή των ειδικών δυνάμεων, από την οποία αποφοίτησε με μεγάλες διακρίσεις, πιθανότατα θα πάρει το όνομά του.

Η επίσημη ανακοίνωση από Υπουργείο Άμυνας της Ρωσίας:

«Ένας αξιωματικός των ειδικών ρωσικών δυνάμεων χάθηκε κοντά στο Tadmor (Palmyre, επαρχία Homs), καθώς καθοδηγούσε τα πυρά των ρωσικών αεροσκαφών εναντίον στόχων της τρομοκρατικής οργάνωσης Ισλαμικό Χαλιφάτο (Daech). Ο αξιωματικός ολοκλήρωσε αυτήν την αποστολή κατά τη διάρκεια μίας εβδομάδας. Εντόπισε σημαντικές θέσεις της Daech και διευκρίνισε τα δεδομένα τους, επιτρέποντας στα ρωσικά αεροσκάφη να επιτελέσουν τα χτυπήματά τους».Όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος του υπουργείου, ο Ρώσος στρατιωτικός πέθανε ως ήρωας αυτοπυροβολούμενος, όταν περικυκλώθηκε από τους τρομοκράτες.




Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή είναι η τελευταία δραματική συνομιλία του με το κέντρο επιχειρήσεων
:

Αξιωματικός: Είμαι σε κίνδυνο, επαναλαμβάνω, είμαι σε κίνδυνο.

Κέντρο: Παρακαλώ, επαναλάβετε και επιβεβαιώστε.

Αξιωματικός: Με έχουν εντοπίσει, μου ρίχνουν από παντού, είμαι στόχος, αίτημα εκκένωσης αμέσως.

Κέντρο: Αίτηση εκκένωσης αναγνώρισε.

Αξιωματικός: Παρακαλώ, επισπεύστε, έχω ελάχιστα πυρομαχικά, δεν μπορώ να τους κρατήσω για πάρα πολύ ακόμα, παρακαλώ επίσπευση.

Κέντρο: Επιβεβαιώθηκε, να τους κρατήσετε μακριά, να συνεχίσετε να ανταποδίδετε τα πυρά, πηγαίνετε σε ασφαλή θέση, η εναέρια υποστήριξη είναι σε παρακολούθηση, οι συντεταγμένες.

Αξιωματικός: (δίνει τις συντεταγμένες)

Κέντρο: (Επαναλαμβάνει συντεταγμένες. Επιβεβαιώνει)

Αξιωματικός: Επιβεβαιώστε, παρακαλώ επισπεύστε, τελειώνουν τα πυρομαχικά, με έχουν περικυκλώσει τα καθάρματα.

Κέντρο: 12 λεπτά θα χρειαστούν μέχρι την εκκένωση, να επιστρέψετε σε ασφαλή γραμμή, επαναλαμβάνω, επιστροφή σε ασφαλή γραμμή.

Αξιωματικός: Είναι κοντά, είμαι περικυκλωμένος, αυτό μπορεί να είναι το τέλος, πείτε στην οικογένειά μου ότι τους αγαπώ πολύ.

Κέντρο: Επιστρέψτε στην πράσινη γραμμή, να συνεχίσετε την ανταπόδοση πυρών, η βοήθεια είναι καθ' οδόν και καλύπτεται από αεροπορική υποστήριξη.

Αξιωματικός: Αδύνατον, είμαι περικυκλωμένος, είναι τόσα πολλά αυτά τα καθάρματα.

Κέντρο: Σε 10 λεπτά να επιστρέψετε στην πράσινη γραμμή.

Αξιωματικός: Δεν μπορώ, είναι γύρω μου και με έχουν εγκλωβίσει, παρακαλώ βιαστείτε.

Κέντρο: Μετακινηθείτε προς την πράσινη γραμμή, επιστρέψτε στην πράσινη γραμμή.

Αξιωματικός: Έφθασαν, διεξάγετε την αεροπορική επιδρομή τώρα, παρακαλώ βιαστείτε, αυτό είναι το τέλος, πείτε στην οικογένειά μου ότι εγώ τους αγαπώ και ότι έχασα τη ζωή μου πολεμώντας για την πατρίδα μου.

Κέντρο: Δεν είστε στην πράσινη γραμμή.

Αξιωματικός: Σας παρακαλώ, είμαι περικυκλωμένος, βρίσκονται εντός, δεν θέλω να με πάρουν και να με διαπομπεύσουν, διεξάγετε την αεροπορική επιδρομή, θα διαπομπεύσουν εμένα και τη στολή μου. Θέλω να πεθάνω με αξιοπρέπεια και να πάρω όλα αυτά τα καθάρματα μαζί μου. Παρακαλώ, τελευταία μου επιθυμία, διεξάγετε την αεροπορική επιδρομή, ειδάλλως θα με σκοτώσουν.

Κέντρο: Επιβεβαιώστε το αίτημά σας.

Αξιωματικός: Αυτοί έξω έξω, αυτό είναι το τέλος διοικητή, ευχαριστώ εσάς, ενημερώστε την οικογένειά μου και τη χώρα μου ότι τους αγαπώ. Πείτε τους, ήμουν γενναίος και αγωνίστηκα μέχρι το τέλος. Παρακαλώ να φροντίσετε την οικογένειά μου, να εκδικηθείτε για τον θάνατό μου, διοικητή αντίο, πείτε στην οικογένειά μου ότι τους αγαπώ.

Κέντρο: Διαταγή αεροπορικής επιδρομής. 

http://www.zougla.gr/kosmos/article/o-rosos-rampo-tis-palmiras-afise-piso-ti-sizigo-tou-egio---i-teleftea-dramatiki-sinomilia

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου